1 Aralık 2017 Cuma

Mayalı Poğaça





 İşte sonunda budur dediğim bir tarif. Tarif için Beyza hanıma çok teşekkür ediyorum. Oğlum okuldan gelince mis gibi kokan sıcacık bir poğaça yesin diye hemen mutfağa girdim ve minik kızımın da yardımıyla hamuru yoğurmaya başladım. İşte sonuç:
 Malzemeler:
1 paket instant kuru maya
1 yumurta (sarısı üzeri için)
2 su bardağı ılık süt
1 çay bardağı ılık su
1,5 çay bardağı sıvıyağ
2,5 tatlı kaşığı tuz
5,5 tatlı kaşığı toz şeker
Aldığı kadar un (hamur yumuşak haldeyken un eklemeyi bırakın)
 

 Yapılışı:
Un hariç diğer tüm malzemeler kaba alınır ve biraz karıştırılır. Yavaş yavaş un ekleyip yoğurmaya devam edin. Lokma hamurundan biraz daha sert olunca un eklemeyi bırakıp yoğurun. Bir süre sonra hamur kabından sıyrılacak vaziyete gelecek. O aşamada üzerini kapatıp mayalanması için bir saat bekletin. Ardından biraz daha yoğurun. Ben bu aşamada  tezgaha biraz un serpip üzerinde yoğurdum ve hamuru küçük parçalara bölüp yuvarladım. İçlerine biraz peynir koyup kapatın ve fırın tepsisinde 5-10 dakika daha mayalandırın. Üzerlerine yumurta ve yağ karışımını sürüp fırına verin. Benim fırınımda 4 ayarında 35-40 dakika da pişirdim.
 Bu da kızım Serra. Maalesef hiçbir şey yediremiyorum. Poğaça ona bakıyor o poğaçaya :)

1 yorum: